Polityka prywatności

Polityka prywatności oraz polityka cookies Labfocus Sp. z o.o.

Spółka Labfocus przykłada wielką wagę do poszanowania prywatności i bezpieczeństwa Użytkowników witryny internetowej https://www.labfocus.pl („Witryna”). Z tego względu zostały opracowane niniejsze zasady ochrony prywatności („Polityka Prywatności”), mające w jasny sposób przedstawiać sposób funkcjonowania Witryny, metody postępowania z danymi osobowymi oraz gromadzenia i przetwarzania danych o Użytkownikach Witryny.

Niniejszy dokument zawiera informacje o przetwarzaniu Państwa danych osobowych, w tym zbierania plików cookies przez Labfocus Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie adres: ul. Orłów Piastowskich 34, 02-496 Warszawa, KRS: 0001171103, (dalej: „Labfocus” lub „Administrator”) w związku z korzystaniem z Witryny https://www.labfocus.pl, a także w związku z nawiązywaniem lub utrzymywaniem kontaktów z Labfocus za pośrednictwem innych kanałów komunikacji, w tym poczty e-mail, połączeń telefonicznych, social media lub tradycyjnej korespondencji pocztowej.

Prosimy o zapoznanie się z Polityką Prywatności przed rozpoczęciem korzystania z Witryny.

I. Warunki przetwarzania danych osobowych

Zgodnie z art. 13 oraz art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: „RODO” lub „Ogólne rozporządzenie o ochronie danych”) informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Labfocus Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie ul. Orłów Piastowskich 34, 02-496 Warszawa.

  2. Bezpieczeństwo Pani/Pana danych jest dla nas najważniejsze, dlatego zgodnie z RODO wdrożyliśmy i utrzymujemy adekwatne do rozpoznanego ryzyka środki organizacyjne i techniczne. Wdrożone zabezpieczenia podlegają cyklicznym przeglądom, a w razie konieczności modyfikacji. W celu zapewnienia integralności i poufności danych wdrożyliśmy również procedury umożliwiające dostęp do danych osobowych jedynie osobom upoważnionym.

  3. Twoje dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach i na podstawie wskazanych podstaw prawnych, w szczególności:

    1. Jeżeli łączy Cię z Administratorem relacja biznesowa, Twoje dane osobowe przetwarzane są na podstawie prawnie uzasadnionego interesu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Interes ten polega w szczególności na prowadzeniu bezpośredniego marketingu usług oferowanych przez Administratora lub podmioty trzecie.

    2. Dane osobowe mogą być również przetwarzane na podstawie udzielonej przez Ciebie dobrowolnej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).

    3. Jeżeli przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do zawarcia lub realizacji umowy o świadczenie naszych usług, odbywa się ono na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO, tj. w celu wykonania umowy lub podjęcia działań przed jej zawarciem.

    4. W przypadku wyrażenia zgody, Administrator może przetwarzać Twoje dane osobowe także po zakończeniu umowy, w celach marketingowych. Cofnięcie zgody w dowolnym momencie skutkuje zaprzestaniem dalszego przetwarzania danych w tym celu, jednak nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

      Ponadto dane osobowe Użytkowników mogą być przetwarzane:

      • do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Labfocus (w szczególności takich jak: zapewnienie bezpieczeństwa, rozwoju i optymalnego funkcjonowania Witryny, poprawa jakości świadczonych usług, ochrona praw i dochodzenie roszczeń, przekazywanie Użytkownikom informacji handlowej, marketing);
      • w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na spółce Labfocus Sp. z o.o.
  4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą podmioty świadczące usługi na rzecz Administratora, w szczególności obsługę informatyczną, w tym serwis i utrzymanie Witryny, obsługę marketingową, usługi księgowe, kurierskie, prawnicze. W umowach zawieranych z takimi usługodawcami wymagamy przestrzegania obowiązujących przepisów o ochronie danych.

    Odbiorcami danych mogą być ponadto podmioty upoważnione do odbioru danych na podstawie przepisów prawa.

  5. Podanie przez Panią/Pana bezpośrednio danych osobowych jest dobrowolne. Odmowa podania danych osobowych może jednak, w zależności od kontekstu, w którym dane te są przetwarzane, uniemożliwić kontakt z Panem/Panią lub przesyłanie Ci treści marketingowych.

  6. Pani/Pana dane osobowe, takie jak identyfikatory cookies, informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookies lub innych podobnych technologii mogą być przekazywane do państw trzecich (tj. państw nienależących do Europejskiego Obszaru Gospodarczego), w szczególności Stanów Zjednoczonych co jest związane z korzystaniem przez Spółkę z usług i narzędzi elektronicznych świadczonych przez podmioty z tego kraju. W takim przypadku, transfer Pani/Pana danych będzie zabezpieczony poprzez odpowiedni mechanizm transferowy na zasadach określonych w Ogólnym rozporządzeniu o ochronie danych (art. 46 ust. 2 lit. c RODO tj. standardowe klauzule ochrony danych przyjęte przez Komisję Europejską). Przysługuje Państwu prawo do uzyskania kopii zabezpieczeń danych osobowych przekazywanych do państwa trzeciego. W tym celu należy skontaktować się wysyłając zapytanie na adres e-mail: [email protected]

  7. Administrator nie przetwarza szczególnych kategorii danych osobowych tj. danych osobowych ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków zawodowych, dane genetyczne, dane biometryczne jednoznacznie zidentyfikowanej osoby fizycznej lub dane dotyczące zdrowia, seksualności lub orientacji seksualnej tej osoby; ani danych osobowych dotyczących wyroków skazujących, naruszeń prawa lub powiązanych środków bezpieczeństwa.

  8. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, w zależności od celu ich przetwarzania przez Administratora przez okres realizacji zawartych Umów i do czasu ich prawidłowego rozliczenia, a ponadto:

    1. do czasu przedawnienia potencjalnych roszczeń wynikających z umów wskazanych powyżej,
    2. przez czas niezbędny do dochodzenia konkretnych roszczeń, z którymi wystąpił Administrator lub ich odparcia (jeżeli z roszczeniami wystąpił Użytkownik w związku z zawartymi umowami, o których mowa wyżej,
    3. przez czas wykonywania obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym w szczególności w zakresie regulacji podatkowych i rachunkowych, np. obowiązków związanych z przechowywaniem dokumentacji zgodnie z wymaganiami art. 74 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości,
    4. przez okres niezbędny do udokumentowania przez Administratora przed organami administracji publicznej, w tym organem nadzoru w zakresie ochrony danych osobowych, prawidłowości spełnienia obowiązków prawnych na nim spoczywających,
    5. w celach archiwizacyjnych, gdy dotyczy to historii prowadzonej korespondencji i udzielanych odpowiedzi na zgłaszane zapytania (niezwiązane bezpośrednio z zawartymi umowami) – przez okres nie dłuższy niż 3 lata od pozyskania danych,
    6. w celach marketingu bezpośredniego – przez czas realizacji umów sprzedaży lub da czasu zgłoszenia sprzeciwu na przetwarzanie danych w tym celu,
    7. do czasu wycofania zgody na przetwarzanie danych lub ich dezaktualizacji (stwierdzonej przez Administratora) – jeżeli przetwarzanie danych odbywa się za zgodą udzieloną przez konkretną osobę.

    Po wskazanym wyżej okresie Pani/Pana dane osobowe będą archiwizowane przez czas, w którym właściwe przepisy prawa nakazują przechowywanie danych lub przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń, a następnie będą usuwane lub anonimizowane.

  9. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące prawa:

    1. Dostęp do danych osobowych - w każdym czasie możesz skorzystać z prawa dostępu do swoich danych;

    2. Sprostowanie i uzupełnienie danych - masz prawo żądania od Administratora niezwłocznego sprostowania Twoich danych osobowych, które są nieprawidłowe, a także żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych;

    3. Prawo do usunięcia danych - masz prawo do żądania od Administratora niezwłocznego usunięcia Twoich danych osobowych w każdym z następujących przypadków:

      • gdy dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane;
      • gdy osoba, której dane dotyczą, cofnęła zgodę, na której opiera się przetwarzanie i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania;
      • gdy wniesiesz sprzeciw wobec przetwarzania danych, o którym mowa w pkt. e) poniżej i nie występują nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania tych danych;
      • gdy dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem;
      • gdy dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii Europejskiej lub prawie polskim;
      • gdy dane osobowe zostały zebrane w związku z oferowaniem usług społeczeństwa informacyjnego.

      Administrator nie będzie mógł jednak usunąć Twoich danych osobowych w zakresie w jakim ich przetwarzanie będzie niezbędne:

      • do korzystania z prawa do wolności wypowiedzi i informacji,
      • do wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa Unii Europejskiej lub prawa polskiego,
      • do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
    4. Prawo do ograniczenia przetwarzania danych - masz prawo żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania w przypadkach gdy:

      • kwestionujesz prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający Administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych;
      • przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a sprzeciwiasz się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania;
      • Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne Tobie, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
      • wniosłeś sprzeciw wobec przetwarzania, o którym mowa w pkt. 5. prawo-do-sprzeciwu poniżej – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Administratora są nadrzędne wobec Twoich podstaw sprzeciwu.
    1. Prawo do sprzeciwu - masz prawo zgłosić sprzeciw wobec przetwarzania swoich danych osobowych w przypadku gdy Administrator przetwarza te dane w prawnie uzasadnionym interesie, tj. przetwarzania danych w celu marketingu bezpośredniego. Administrator danych może nie uwzględnić sprzeciwu jeśli wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Twoich interesów, praw i wolności, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
    2. Prawo do cofnięcia zgody - w zakresie w jakim przetwarzanie Twoich danych osobowych następuje w oparciu o Twoją zgodę, masz prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
    3. Prawo do przenoszenia danych - w zakresie, w jakim Twoje dane są przetwarzane w celu zawarcia i wykonywania umowy lub przetwarzane na podstawie zgody oraz przetwarzanie danych odbywa się w sposób zautomatyzowany - masz prawo otrzymać od Administratora w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego swoje dane osobowe, które dostarczyłeś przed lub w trakcie współpracy ze Spółką. Masz także prawo przesłać te dane osobowe innemu administratorowi.
    4. Prawo do skargi - masz prawo do wniesienia skargi na przetwarzanie danych osobowych przez Administratora do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  10. Wszystkie wskazane wyżej prawa mają zastosowanie w zakresie wynikającym z przepisów RODO. Może Pani/Pan realizować te prawa poprzez wysłanie zapytania na adres: Labfocus Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie ul. Orłów Piastowskich 34, 02-496 Warszawa, lub w przypadku kontaktu drogą email, na adres: [email protected]

  11. Administrator nie dokonuje zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania w oparciu o przekazane dane osobowe.

II. Polityka Cookies

Pliki cookies oraz inne technologie kontrolujące ruch

Czy Witryna wykorzystuje pliki „cookies”?

Witryna wykorzystuje pliki „cookies” oraz inne technologie kontrolujące ruch. Rozpoczynając korzystanie z Witryny bez zmiany ustawień urządzenia i oprogramowania używanego do korzystania z Witryny w sposób zapobiegający otrzymywaniu plików „cookies”, Użytkownik wyraża zgodę na otrzymywanie unikalnych plików „cookies”, które będą zapisywane w pamięci jego komputera lub innego urządzenia w celu zapewnienia poprawnego działania Witryny i realizację dalszych celów ich zastosowania. Pliki takie mogą być generowane i zapisywane w pamięci urządzenia wykorzystywanego przez Użytkownika, zarówno przez Witrynę, jaki i powiązane z Witryną systemy innych podmiotów.

Czym są pliki „cookies”?

Przeglądarki internetowe mogą przechowywać pliki tekstowe - tzw. „ciasteczka” (ang. „cookies”) na dysku komputera lub innego urządzenia, z którego korzysta Internauta. W plikach „cookies” zapisywane są informacje niezbędne do prawidłowego działania serwisów internetowych, w szczególności tych, które wykorzystują mechanizmy autoryzacji. Zadaniem takich plików jest zapewnienie poprawnego funkcjonowania Witryny oraz usług dostępnych za jej pośrednictwem, w tym szczególnie usług dostępnych po zalogowaniu. Dzięki plikom „cookies” możliwa jest także analiza aktywności Użytkowników w Witrynie. Pliki „cookies” mogą mieć charakter sesyjny (obecne są w przeglądarce i urządzeniu do czasu opuszczenia Witryny) oraz charakter stały (pozostają w przeglądarce i urządzeniu wg parametrów pliku lub do momentu ich ręcznego usunięcia i mogą być generowane lub aktualizowane np. przy każdorazowej wizycie w Witrynie).

Pliki „cookies” wykorzystywane przez Witrynę gromadzą informacje o Użytkownikach. Informacje takie gromadzone są wyłącznie w celach zapewnienia prawidłowego działania Witryny oraz w celach analitycznych, statystycznych i marketingowych, a także w celu poprawy jakości świadczonych usług i dopasowania usług i informacji do Użytkownika.

Nie wszystkie wykorzystywane przez Witrynę technologie kontroli ruchu polegają wyłącznie na zapisywaniu plików „cookies” na urządzeniu Użytkownika. Niektóre z nich polegają na analizie informacji odbieranych przez urządzenia i oprogramowanie obsługujące Witrynę, np. informacji dotyczących urządzenia i oprogramowania używanego przez Użytkownika, w tym m.in. systemu operacyjnego i przeglądarki internetowej, oraz innych tego rodzaju informacji, których przesyłanie wynika z rozwiązań i standardów technicznych funkcjonujących w sieci Internet. W zależności od zastosowanej technologii, uzyskane z jej użyciem dane mogą być łączone z danymi uzyskanymi dzięki wykorzystaniu innych narzędzi, w tym także plików „cookies”.

Szczegółowe informacje na temat wykorzystywanych przez Witrynę technologii kontrolujących ruch oraz plików „cookies”.

Używane pliki "cookies" i inne technologie Cel Jak długo plik "cookies" pozostaje na urządzeniu? Szczegóły dotyczące plików "cookies" oraz innych technologii
Funkcjonalne Niezbędne do funkcjonowania strony internetowej - nie można ich wyłączyć. Dzięki tym cookies nasza strona jest bezpieczna, prawidłowo wyświetla się na urządzeniu Stałe, sesyjne Przechowywanie preferencji użytkownika takich jak sposób wyświetlania Witryny.
Analityczne Dostarczenie anonimowych, zagregowanych informacji na temat źródeł, czasu i przebiegu wizyt Użytkowników na Witrynie 2 miesiące

Google Analytics. Po więcej informacji kliknij tutaj

Google Tag Manager. Po więcej informacji kliknij tutaj

Czy jest to konieczne?

Każdy Użytkownik może zapobiec umieszczaniu plików „cookies” w pamięci swojego urządzenia. W tym celu należy skorzystać z opcji wyłączenia tego mechanizmu, która dostępna jest w każdej przeglądarce internetowej. Warto jednak pamiętać, iż brak akceptacji plików „cookies” w przeglądarce internetowej może ograniczyć lub całkowicie uniemożliwić poprawne korzystanie z Witryny, udostępnianych za jej pośrednictwem usług, jak również innych witryn i usług udostępnianych poprzez Witrynę.

Ustawienie przeglądarki internetowej w sposób umożliwiający umieszczenie plików „cookies” w pamięci urządzenia uznaje się za wyrażenie zgody przez Użytkownika na stosowanie plików „cookies” przez Witrynę.

Poniżej znajdują się odnośniki do informacji, w jaki sposób możliwe jest dokonanie zmiany ustawień obsługi cookies w najbardziej popularnych przeglądarkach:

Media społecznościowe

W ramach Witryny wykorzystywane są na różne sposoby technologie udostępniane przez dostawców mediów społecznościowych, np. w celu dzielenia się treściami zamieszczanymi w Witrynie, promocji Witryny i udoskonalania jej działania. W Witrynie umieszczone zostały linki do popularnych serwisów internetowych, takich jak Facebook, Twitter, Linkedin, Youtube, Vimeo, Instagram oraz Pinterest. Witryna może również okresowo zawierać wtyczkę (plugin) serwisu internetowego Facebook.

Rejestracja użytkownika oraz wtyczka serwisu internetowego Facebook

Serwis Facebook, należy do Facebook Inc. z siedzibą przy 1601 S. California Ave, Palo Alto, CA 94304, USA.

  • Witryna umożliwia założenie konta użytkownika przy użyciu konta serwisu Facebook. Kliknięcie "Zaloguj się przez Facebooka" spowoduje automatyczne nawiązanie przez przeglądarkę połączenia z serwisem Facebook, a będąc zalogowanym w serwisie Facebook, możliwe jest połączenie treści Witryny z profilem w serwisie Facebook. Przez to Facebook może przyporządkować wejście na naszą stronę kontu Facebook. Dalsze informacje znajdziesz w polityce prywatności serwisu Facebook.W ramach zakładania konta Witryna otrzyma od serwisu Facebook następujące dane:

    • Adres e-mail;
    • Imię;
    • Avatar;
    • Facebook ID.
  • Wtyczka Like – Button

    Wtyczka znajduje się na tzw. „Like-Button” umożliwiającym polubienie Witryny na Facebooku. Kliknięcie tego łącza spowoduje automatyczne nawiązanie przez przeglądarkę połączenia z serwisem Facebook. Po kliknięciu przycisku "Like-Button", będąc zalogowanym w serwisie Facebook, możliwe jest połączenie treści Witryny z profilem w serwisie Facebook. Przez to Facebook może przyporządkować wejście na naszą stronę kontu Facebook. Dalsze informacje znajdziesz w polityce prywatności serwisu Facebook.

Linki do stron osób trzecich

Na potrzeby Użytkowników Witryny umieszczamy w niej łącza (linki) prowadzące do innych witryn. Staramy się skrupulatnie wybierać te witryny, co do których jesteśmy przekonani, że są przydatne i spełniają wysokie standardy. Tym niemniej nie gwarantujemy standardów każdej witryny internetowej, do której prowadzi łącze z Witryny, ani nie ponosimy odpowiedzialności za materiały znajdujące się na innych witrynach.

Prosimy pamiętać, że witryny internetowe osób trzecich, których łącza (linki) znajdują się na Witrynie, mogą zbierać informacje umożliwiające identyfikację Użytkownika. Sposoby postępowania z informacjami na takich witrynach nie podlegają niniejszej Polityce Prywatności. Zalecamy, by Użytkownik po połączeniu się z inną witryną zawsze, przed dobrowolnym przekazaniem informacji umożliwiających identyfikację, zapoznał się z obowiązującą w niej polityką prywatności.

Zagrożenia związane z korzystaniem z witryny oraz środki techniczne dostępne użytkownikom w celu ich zminimalizowania

Spółka Labfocus Sp. z o.o. zapewnia, iż dokłada starań, by dane przekazane przez Użytkowników były gromadzone i przetwarzane z zachowaniem należytej ostrożności, w sposób zapewniający wysoki poziom bezpieczeństwa. Spółka Labfocus Sp. z o.o. wdraża środki mające na celu zabezpieczenie danych osobowych przed utratą, niewłaściwym użyciem i nieupoważnionym dostępem, ujawnieniem, modyfikacją i zniszczeniem. Wszelkie dane dotyczące Użytkownika korzystającego z konta przesyłane za pośrednictwem sieci Internet są szyfrowane z wykorzystaniem protokołu HTTPS.

Pomimo podejmowanych wysiłków, korzystanie z Witryny poprzez sieć Internet wiąże się z ryzykiem typowym dla działalności internetowej. W szczególności zwracamy uwagę na ryzyko związane z:

  • szkodliwym oprogramowaniem (np. wirusy, malware);
  • możliwością uzyskania dostępu do danych Użytkownika i danych zawartych na jego koncie przez osoby niepowołane;
  • możliwością wysyłania fałszywych wiadomości lub powstania fałszywych stron do złudzenia przypominających Witrynę, służących do wyłudzenia danych Użytkownika, w tym hasła;
  • możliwością przechwytywania danych przepływających w sieci.

Dążąc do zminimalizowania wskazanych wyżej ryzyk, rekomendujemy stosowanie się do zasad bezpieczeństwa podczas korzystania z Internetu – zgodnie z zasadą ograniczonego zaufania:

  • Powinno się korzystać tylko ze zweryfikowanych sieci i urządzeń:

    • w miarę możliwości Użytkownik powinien korzystać tylko z zaufanych, posiadanych przez niego urządzeń, z zaufanych sieci, oraz unikać sieci publicznych, do których dostęp ma wiele osób lub osoby niezidentyfikowane (np. publiczne sieci Wi-Fi);
    • rekomenduje się, żeby Użytkownik odpowiednio zabezpieczał urządzenie, z którego korzysta (np. poprzez oprogramowanie antywirusowe, odpowiednio skonfigurowane zapory sieciowe), jak i przesyłanie danych za jego pomocą (np. za pomocą usług VPN);
  • Powinno się otwierać tylko zweryfikowane treści:

    • w celu bezpiecznego logowania się do Witryny należy sprawdzić czy wywołano właściwą stronę:

      1. nie rekomenduje się przechodzenia na stronę logowania Witryny z wyników wyszukiwania wyszukiwarki internetowej;
      2. należy zweryfikować adres Witryny i protokół połączenia, a w szczególności to, czy adres strony panelu logowania rozpoczyna się od „https://" - co oznacza połączenie za pomocą szyfrowanego protokołu. Adres panelu logowania nie powinien rozpoczynać się od „http://”. Wykorzystanie szyfrowanego protokołu symbolizowane jest typowo poprzez znak zamkniętej kłódki, który wizualnie może różnić się w zależności od przeglądarki. Rekomenduje się również upewnić, czy znak taki nie jest wyłącznie graficzną ikoną wyświetlaną przez stronę i czy prowadzi do okna przeglądarki zawierającego informacje o połączeniu i certyfikacie bezpieczeństwa;
      3. rekomenduje się weryfikację, czy przeglądarka internetowa, z której korzysta Użytkownik. uznaje połaczenie za bezpieczne. czy certyfikat bezpieczeństwa jest ważny, i czy wyświetlane przez przeglądarkę informacje o certyfikacie odnoszą się do Witryny;
    • należy weryfikować źródło otrzymywanych wiadomości i linków oraz adresy, do których przesyłane linki faktycznie prowadzą;

    • należy zwracać szczególną uwagę na rzetelność linków do stron takich jak strona logowania, panel użytkownika, potwierdzenie danych itd., otrzymywanych w wiadomościach e-mail, za pośrednictwem komunikatorów itd. Witryna w wiadomościach e-mail nigdy nie prosi o podawanie haseł, loginów i innych informacji tego rodzaju, wystarczających do uzyskania kontroli nad kontem, ani nie zamieszcza odnośników do stron wymagających podania takich informacji. Niezbędne funkcje i treści dostępne są z poziomu Witryny;

  • Powinno się korzystać tylko z właściwych narzędzi:

    • rekomenduje się korzystanie z oprogramowania (programów, aplikacji itd.) pochodzącego z oficjalnych źródeł. W szczególności dotyczy to przeglądarki internetowej, ponieważ jest to podstawowe narzędzie umożliwiające dostęp do Witryny;
    • należy korzystać z narzędzi zapobiegających działaniu szkodliwego oprogramowania;
    • należy aktualizować używane oprogramowanie, zwracając szczególną uwagę na aktualizacje bezpieczeństwa;
    • zdecydowanie odradza się używanie nieoficjalnych, niezweryfikowanych narzędzi i kanałów dostępu do określonych treści i usług (szczególnie za pomocą nakładek, pluginów, wtyczek);
  • Powinno się stosować silne i niepowtarzalne hasła, składające się z kombinacji wielkich i małych liter, cyfr oraz symboli specjalnych.

III Postanowienia Końcowe

  1. Aktualna wersja Polityki obowiązuje od 16.06.2025r.
  2. Polityka podlega cyklicznym przeglądom i jeżeli jest to konieczne podlega aktualizacji w szczególności przypadku gdyby potrzeba lub obowiązek wprowadzenia takich zmian wynikały ze zmiany stosownych przepisów prawa, w tym zmian odbiorców danych.
  3. Zmiana Polityki następuje poprzez publikację na stronie internetowej www.labfocus.pl nowej wersji Polityki.
  4. Wszelkie pytania dotyczące niniejszej Polityki Prywatności czy też zasad korzystania z Witryny prosimy kierować na e-mail: [email protected]
  5. Jednocześnie we wszelkich sprawach związanych z ochroną danych osobowych prosimy o kontakt na adres e-mail: [email protected]